Либретото, постановката и оригиналната музика са на режисьора Бойко Богданов, хореографията – на Мила Искренова,; изпълнителите - безспорния фаворит в модерното танцово изкуство у нас балет „ Арабеск ”.Сценография и мултимедия Цвета Богданова, теноровата партия се изпълнява от Бойко Цветанов, сопрановата – от Цветелина Малджанска.
Записът на симфоничната партитура е реализиран в студио 1 на БНР под диригентската палка на маестро Георги Димитров от „София филм оркестър” с преобладаващо участие на музикантите от симфоничния оркестър на БНР. Музикалният език на творбата е в традицията на късния пост-романтизъм.
„Възторг и крах на любовта” е ново българско музикално-сцениично произведение в жанра на модерния балет и танцов театър. С активна роля на мултимедията , това е една поетична приказка за срещата, извисяването, духовното ликуване, нирваната на блаженството, а после - катастрофата, краха и непостижимата Тишина на Вечността след края на любовното тържество.
Копродуценти : Народен театър „Иван Вазов”,Националния музикален и балетен център, импресарска агенция „Орфика”.
В спектакъла освен завладяващата красота и хармония на жеста и танца, с една атрактивна кинематографична визия на сценографията и мултимедията, са включени и текстове от класически шедьоври на световната любовна лирика.
• Автор на музиката (и режисьор-постановчик) е Бойко Богданов ,чиято трилогия „21 век“-„Гледалото“, „Чакалото“ и „Мечталото“ изградена на основата на авторска музика,обиколи многобройни наши и международни фестивали, като донесе 11 международни театрални награди.Спектаклите му „Елизавета Бам 1“ и 2 , построени отново въз основа на авторска музика, имаха сходна съдба и обиколиха редица европейски фестивали, сред които Австрия, Франция, Италия. Създал е над 100 театрални,2 телевизионни,10 оперни постановки, 7 мюзикъла, Записът на произведението се реализира от симфоничния оркестър на Българското Национално Радио, в студио 1 на БНР.
Диригент – маестро Георги Димитров ,Музикалното си образование започва при известния цигулков педагог Б. Розенберг. През 1971 г. Завършва Държавната музикална академия (Българска държавна консерватория) — София (днес Национална музикална академия), където учи оркестрово дирижиране при проф. Влади Симеонов и цигулка при известния български цигулар и музикален педагог проф. Михаил Балкански. Специализирал е при Евгений Мравински и Арвид Янсонс в Ленинград. Бил е диригент на Пловдивска филхармония, главен диригент на Русенска опера, директор на Русенска опера, диригент в Софийска опера; Диригент на Симфоничния оркестър на Република Сан Марино, Кавалер на ордена „Санта Агата“; Музикален директор и Главен диригент на Пловдивската филхармония, впоследствие на Оперно-филхармонично дружество — Пловдив , открива на Европейския месец на културата, предавано директно по Евровизия; главен диригент в Оперно-филхармонично дружество - Русе. Дирижирал е всички български оркестри и е канен като гост-диригент на редица известни оркестри и оперни театри в Русия, Румъния, Унгария, Германия, Италия, Полша, Чехия, Куба, Мексико, Испания и др. Репертоарът му включва симфонични произведения и оперни заглавия, премиерни изпълнения на творби от Константин Илиев, Симеон Пиронков, Лазар Николов, Красимир Кюркчийски, Георги Арнаудов и др.; творби от Дмитрий Шостакович, Антон Брукнер, Густав Малер, Арнолд Шьонберг, Ленард Бърнстейн, Сергей Прокофиев; Впечатляващи са неговите постановки на „Набуко“, „Аида“, „Травиата“, Бал с маски", „Отело“, „Дон Карлос“, „Риголето“ и „Трубадур“ „Бохеми“, „Тоска“, „Норма“ , „Любовен еликсир“ и „Лучия ди Ламермур“ , „Селска чест“, „Дама Пика“.
• Хореограф-постановчик на произведението е Мила Искренова ,една от най-изявените български хореографи, работещи в областта на съвременния танц. Специализирала е в Германия, Великобритания и Франция. Автор е на хореографията на над 50 телевизионни и театрални постановки, мюзикъли и авторски спектакли . Работила е с водещите български танцови компании - балет “АРАБЕСК”, Амарант данс студио, ХЕТЕРОПОДИ данс и др. Един от основателите на танцово студио ЕК.Носител на наградите “Кристална лира” за изключителни постижения като хореограф, и на I-ва награда в раздел Арт програми на международния телевизионен фестивал “Златната антена”.
Сценограф е Цвета Богданова , автор на многобройни инсталации, специализант на Кралския художествен колеж в Кардиф,Великобритания.Младата сценографка вече има зад гърба си няколко театрални постановки (сценография и костюми),костюми за два оперни спектакъла и мултимедия за три оперни представления.Най-близко до езика на предстоящото представление е спектакълът й от последния сезон „Сън в лятна нощ“ в театър „София“.„Темата е вълнуваща, музиката- завлазяваща.Визуално ще се разхождаме между Марк Шагал и съвременната клипова култура.“
- Тенорът Бойко Цветанов ,един от най-големите български тенори, дългогодишен солист на Цюрихска опера. През 1989 г. печели първа награда в Международния певчески конкурс в Билбао, Испания. В творческата си биография е записал повече от 60 централни тенорови роли и солови партии в кантатно-ораториални творби. Пял е с най-големите оперни певци в света.
- Сопраното Цветелина Малджанска . - Боговете обичат Цветелина Малджанска. Световните тенори - също. Първите са я надарили с глас, чар и ум. Вторите пеят с нея като за последно. И я сравняват с Мария Калас. Хосе Карерас я покани в НДК, за да извисят глас в първия му концерт в България.
Балет „Арабеск” - Балет “Арабеск е единствената авторитетно наложила се трупа в България в областта на съвременния танц.Трупата едновременно респектира и вдъхновява с професионализъм, вкус и култура.Танцьорите на Арабеск се показват в светлина от европейски и световен интензитет.