Електронните магазини за книги и музика в Европа заблуждават потребителя

Екслузивно
Събота, 23 Ноември 2024
Видяна: 1746 пъти | Добавена: 21:20 | 06.12.2012 | Източник: Сега
75 на сто от електронните    магазини за книги в европа    заблуждават потребителя | сега

Над 75 на сто от сайтовете за електронна търговия с игри, книги, видеофилми и музика не спазват правилата за защита на потребителите, показва проверка на Еврокомисията, огласена на сайта й.

Проверката за условията, при които могат да бъдат изтеглени на компютър или на мобилно устройство игри, музика или филми, бе извършена в рамките на целия Евросъюз. При проверените общо 10 сайта в България не са констатирани нарушения, които да изискват нова проверка. Най-много сайтове нарушители са регистрирани във Франция, Испания и Швеция.

Най-тревожен е фактът, че децата са сред най-уязвимите потребители от целевата публика на тези сайтове. Те често биват подлъгвани да купят стоки, които са свързани с игри, смятани за безплатни. От проверените 55 сайта, продаващи игри конкретно на деца под 14 години, 71 на сто (или 39 сайта) не спазват разпоредбите на ЕС.

Освен това потребителите трябва да се ориентират в лабиринт от договорни условия, за да разберат колко ще трябва да платят в крайна сметка. В случай на възникнал проблем често пъти е трудно да се установи контакт с отдела за следпродажбено обслужване, тъй като на повече от една трета от уебсайтовете липсват данни за връзка.

След проверката националните правоприлагащи органи ще се свържат с дружествата, за да им дадат възможност да изяснят позицията си или да коригират своите уебсайтове.

Националните органи от страните членки плюс Норвегия и Исландия извършиха проверки на общо 333 уебсайта, включително на 159 сайта, които продават игри по интернет. Но 76% от всички уебсайтове (или 254) ще бъдат проучени допълнително поради съмнения, че не спазват законодателството на ЕС за защитата на потребителите. По-специално става дума за разпоредбите относно рекламата и основната информация за разходите и характеристиките на цифровото съдържание, която позволява на потребителите да направят информиран избор.

Изследването посочва, че наличието на неравноправни клаузи е сред основните проблеми в електронната търговия, Например търговецът не поема отговорност, в случай че изтегленият продукт повреди устройството на потребителя, нито пък той има право да получи нов продукт или да поиска да му бъдат възстановени разходите, в случай че изтегленият продукт не работи. Липсата на право на отказ също е проблем. Поради естеството на изтегляните продукти потребителят губи правото си да се откаже от договора, след като изтеглянето е започнало с негово съгласие - тоест изтегленият продукт не може да бъде върнат. Търговците обаче са длъжни да уведомят потребителите за този факт преди покупката, а 42 % от проверените уебсайтове не правят това. Търговците не посочват на сайтове наименованието си, пощенски и електронен адрес, като тази практика се прилага от 36% от проверените сайтове.

Тя каза на всеослушание, че „никога повече няма да отварям краката си за тази индустрия". Но...
eye 7582 17:20 | 12.11.2013
Антониони е легенда с филмите си "Приключението", "Затъмнението", "Нощта",...
eye 1950 20:26 | 15.11.2012
Фил Колинс може да се завърне към музиката . Бившият фронтмен на Genesis , който преди време...
eye 2335 12:10 | 29.11.2013
Победител в първия сезон на шоуто стана Рафи . Най-големият и успешен риалити формат за неоткрити...
eye 2554 14:46 | 30.06.2013
За да пробиеш в шоубизнеса трябва да си готов на всичко. И най-малкото, което се очаква от теб е да бъдеш...
eye 3524 16:33 | 13.11.2012
Хороскоп
венета райкова посрещна новата година под вода
Венета Райкова е известна със странните си приумици, обаче този път задмина самата себе си....
eye 69279
двойка изпробвала за 3 месеца 365 пози от кама сутра
Емили и Крис са използвали 3D апликация на древната книга за любовта. Емили Хайли твърди,...
eye 90810
жени и тачо годеж
Променен, поне на пръв поглед и покаял се, Тачо реши са изненада Жени с романтично поведение и...
eye 54778
 
Намерете ни и във Facebook или Twitter
Позоваването на съдържание от сайта задължително с хиперлинк към оригиналното.