Липсата на сериозни санкции и недостатъчно адекватен контрол посочиха експерти от транспортния бранш пред bTV като причина за това шофьорите да карат след употреба на алкохол.
Според бранша в конкретния казус - шофьор на такси да кара пиян, е нужно утрояване на глобите, повече контрол и от самите фирми, предоставящи таксиметровите услуги и нови изследвания за водачите.
След конкретния случай на пиян таксиметров водач, предизвикал тежката катастрофа в сряда вечерта, Валентин Божков , изп. директор на ИА „Автомобилна администрация" уточни, че той е бил вече лишаван от правото да управлява автомобил. След явяването си на изпита обаче той е бил формално чист и без глоби.
Уточнение внесе и Румен Крумов , представител на националния съюз на превозвачите. Михаил Куртев , обвиняем за катастрофата и нарушаване на правилата за движение по пътищата, е предизвикал инцидента в извънработно време. „Това не го оправдава разбира се", добави Крумов. „Проявите на такъв тип поведение акцентират върху една идея - дали е затворен цикълът в закона за установяване на нарушение и прилагането на санкция", заяви той.
По думите му след множество нарушения лицето може да продължи да работи, събирайки си актовете.
Представителите на сектора единодушно обявиха нуждата от по-високи санкции, повече контрол и затягане на изпитите.
Според Крумов проблемът е в закона и факта, че в България се кара по един начин, а в чужбина - по друг. Той заяви, че у нас има усещане за безнаказаност заради липсата на ефектна нормативна уредба.
Директорът на „Автомабилна администрация" добави, че сред предложенията е удостоверението за таксиметров шофьор да бъде срочно, тъй като в момента е безсрочно. „Обсъдихме с бранша ежегодно шофьорът да оставя справка за контролните си точки и свидетелство за съдимост във фирмата, към която работи." Друга обсъждана мярка е промяна в психотестовете и обезсилване на професионалното удостоверение.
10253
2733
11:16 | 11.07.2013
65002
11:28 | 17.12.2013
55322
12:59 | 12.12.2013
65108
15:49 | 11.12.2013
54206
09:57 | 02.12.2013