Може би най-щастливият след концерта на Лили Иванова в зала “ Арена Армеец ”, беше човекът който я направи звезда. Здравко Радоев си призна, че и той не е очаквал фурора, и пред “ШОУ” предрече, че вече никога повече български изпълнител няма да напълни и препълни огромната зала.
- Покани ли ви лично Лили за концерта си?
- Разбира се, тя винаги ме е канила. Ние си запазихме добрите отношения. Обади ми се и на 15 ноември, за да ми честити рождения ден. Но това не е толкова важно. Важното е, че затвори устата на всичките си недоброжелатели и злословци.
Някои предричаха, че залата ще остане полупразна, появиха се писания, че дори нейните най-върли фенове са възмутени от цените на билетите, че на всичко отгоре имала проблеми с гласа си и т.н. Ще прибавя и това, че недоброжелателите й от гилдията непрекъснато я плюеха, а
Митко Щерев включи в играта и Тончо Русев
Те поне са добри композитори, но не мога да приема, че в “хора” е и един Асен Гаргов, който за мен не е никакъв композитор, а просто едно нищо. Но тя издържа на всичко и показа, че винаги, когато си постави някакви цели, ги постига. Всички трябва да свалят шапка пред нейния талант и амбиции!
- Сигурно си заслужава, щом като от този концерт ще прибере над 1,2 млн. лв., както изчислиха някои медии...
- Някои винаги ще й завиждат заради такива измислици. Но нещата не са такива, каквито ги пишат и представят.
Първо, тя този концерт го готви цяла година. Знаете ли какво означава това? По време на лятното си турне в провинцията със същия този оркестър ми се обади няколко пъти. Беше много изплашена, страшно притеснена, че хората нямат пари и няма да може да напълни зала “Армеец”. Искаше да пусне билети по десет лева. Откровено ми сподели, че
едва успява да издържа оркестъра
с който пътуваше из страната. А тя беше в Пловдив, Варна, Бургас и т.н... Оркестърът й е елитен, с най-добрите музиканти и, естествено, през цялото време трябваше да му плаща огромни хонорари. Плаща им хотела, храната, и всичко. И вместо да изгради една песен качествено, в което да вложи творчество, изкуство и т.н., тя се паникьосва и се чуди как да организира концертите си, без да излезе на червено, без да фалира.
- Казвате, че една Лили Иванова цяло лято се е паникьосвала дали няма да фалира!?
- Ами да! За разлика от другите звезди навън, тя няма този екип, който имат те. Зад гърба й не стои могъща продуцентска къща, която финансира и се грижи за всичко – огромни, фантастични екипи от разни мениджъри и импресариа, до аранжьорите и режисьорите. Продуцентите инвестират, финансират и след това си връщат парите с много милиони отгоре от продажбата на албумите им. В България не е така. Тук Лили върши всичко сама. И има единствено няколко организатори, които са дребна работа, а тя през цялото време трябва да се притеснява дали ще си върне изхарченото “от джоба”, вместо да се концентрира изцяло върху творчеството си. Така че тия милион и двеста хиляди са
глупости на търкалета
Тя е перфекционистка, винаги е искала от другите и е давала от себе си най-доброто, независимо дали пее в НДК, зала “Армеец” или някое малко градче или дори село.
- На концерта в зала “Арена Армеец” в началото на песента си “Този свят е жена” тя спря да пее и се скара на озвучителите: “Момент, искам в моите контроли да чувам ритъма!”. Бум от аплодисменти! Флирт с публиката или нещо друго се криеше зад този скандален инцидент?
- На концерта седяхме един до друг с Петьо Вучков, който също е добър приятел на Лили. Навремето неслучайно беше водещ на много нейни концерти, защото за мен той е актьорът с най-ясна дикция в гилдията. Спомняхме си разни епизоди от съвместните ни гастроли с Лили и във въпросния момент, за който говорите, се сетихме за един концерт в едно малко градче или голямо село, не помня точно. Аз си ръководя оркестъра, Лили си пее песента, но по едно време изведнъж спря, остави микрофона на подиума и изчезна зад кулисите. И понеже нямаше никаква причина, аз по инерция продължих известно време музикалния съпровод, но тя така и не се появяваше, и аз също спрях оркестъра. В залата настана гробна тишина. И когато всички се чудеха какво стана, иззад кулисите се появи отново Лили. Носеше стол...
Слезе от сцената, занесе го пред една прегърбена баба, която стоеше права отпред сред тъпканицата, и го постави пред нея, за да седне, да не стои права. И както казвате – бум от аплодисменти - заличката изригна, крещене, викове от възторг. За какъв пиар може да става дума тук? Просто тя е правила такива спонтанни неща безброй пъти. Бил съм на безброй турнета из страната, но подобен изблик на “всенародна любов” съм виждал само още веднъж. Бяхме във Варна. Преди концерта аз, Парцалев и двама от моите оркестранти отидохме на градския плаж късно. Той вече беше пуст, беше късно следобяд. Около нас не се вижда кьорав човек. Постлахме си хавлиите и седнахме. Докато се усетим, виждаме, че ни е обградила огромна тълпа. Заради Парцалев, разбира се, не заради мен. Стоят, гледат ни и по едно време почнаха да подхвърлят към Пацо: “Айде де, кажи нещо!”. А той с дрезгавия си глас пита: “Е, какво да ви кажа?”. И цялата тълпа изригна във възторг - смях, смях, хората почнаха да се държат за коремите. А Парцалев нищо не беше казал!!!
Калоянчев именно заради тази любов му завиждаше и не го обичаше
Пацо обаче беше страшно интелигентен човек и за “отмъщение” си беше измислил една случка, която пускаше много елегантно, когато трябва. Разправя ми: “Абе, имам един малък племенник и все ме пита: “Абе, чичо Георги, ти си заслужил артист, а Калоянчев е само народен, кога и него ще го направят заслужил?”. Такива неща само той можеше да измисля! Винаги е импровизирал на сцена - нещо, което Калоянчев не умееше, макар че се котираше по-високо в театъра и киното.
- Да се върнем на концерта на Лили в зала “Армеец” – с какво успя да спечели публиката, ако оставим настрана любовта на феновете си в аванс?
- С музика, с пеене, с чувство. С великолепните аранжименти на Живко Петров на нейните нови и стари “разрешени” песни; със звездния състав на полусимфоничния оркестър Grand Li Orchestrs. При това зала “Армеец” не беше най-подходящото място за нейния стил. Такъв тип спортни зали и стадиони са за изпълнители, които правят шоу, а Лили можеше да разчита единствено на себе си и гласа си – нямаше нито балет, нито разни акробати и тем подобни изпълнители, които поддържат чисто визуално емоцията. Напротив - имах чувството, че
Лили се беше скрила между оркестъра, а тия отвратителни прожектори допълнително направиха така, че заслепената публика почти не я виждаше
Въпреки всичко, вътре препълнено с представители на няколко поколения и всички бяха във възторг. Имаше хора на моя възраст. Имаше младежи и невръстни тийнейджъри, чиито ръце непрекъснато се вееха във въздуха. Пред мен беше седнала едно млада жена със заспало бебе в скута й - много й се искаше на горката и тя да стане, опита няколко пъти, така и не успя, но не беше и нужно - тя и от място ревеше от възторг.
Пак повтарям - досега никога български попизпълнител не е продавал толкова билети и едва ли някога това ще се случи!